![]() |
![]() |
|
Texts in English Odkazy
|
Ekumenick akademie / FairFlowers
Fair FlowersNázev projektu: Fair Flowers Doba trvání projektu: 36 měsíců (1.1.2009 – 31.12.2011)
Základní idea projektu: zlepšit pracovní, sociální a zdravotní podmínky, ve kterých pracují obyvatelé rozvojových zemí, a tím přispět k naplňování rozvojových cílů tisíciletí č.1,3,5 a 7 (tzv. Millenium Development Goals – více viz http://www.un.org/millenniumgoals).
Konkrétní cíle projektu: Hlavním cílem projektu je přispět ke zlepšení pracovních, sociálních a zdravotních podmínek, pro pracující rozvojových zemí při produkci řezaných květin v kontextu naplnění MDGs 1 + 7, zejména v zemích subsaharské Afriky, které exportují květiny na evropský trh a přispět k posílení koherence rozvojových strategií na příkladu implementace politiky důstojného zaměstnávání a ochrany životního prostředí v sektoru produkce květin v uvedených zemích. Projekt se prvořadě zaměří na zvýšení povědomí cílových skupin (místní správa, představitelé občanské společnosti a církví, spotřebitelé a obchodníci s květinami) o rozvojových problémech spojených s produkcí řezaných květin v uvedených zemích a zvýšení ochoty prodávat a kupovat květiny certifikované jako ekologicky a sociálně únosné. Pro více informací o produkci řezaných květin: http://www.newtonfilm.nl/blooming_business http://www.newtonfilm.nl/behind_the_flowers
Členové konsorcia (partnerské organizace) : 1. FIAN-Germany na základě 18 let zkušeností v rámci lobování, vytváření sítí, realizace kampaní a mobilizačních aktivit v oblasti lidských práv bude působit jako vedoucí projektu. Celková koordinace a administrování projektu. Produkce videa a tiskových materiálů, organizace přednáškových turné partnerů z jihu, opatření zaměřená na veřejné nákupy, aktivity spojené s veletrhy a organizace části německých seminářů.
2. VAMOS se dlouhodobě zabývá pořádáním výstav, vzděláváním, výměnou informací v oblastirozvojové spolupráce a vzdělávání, příkladem je „Květinová kampaň“zaměřená na sociální a ekologické podmínky při produkci květin v rozvojových zemích. V této souvislosti se zaměří na přípravu konceptu, identifikaci cílových skupin, realizaci výstavních konceptů,vzdělávací aktivity, vedení kampaně. 3. Netwerk Bewust Verbruiken (NBV) je síť vlámských nevládních organizací a odborů zaměřená na sociálně a ekologicky odpovědnou spotřebu jako fair trade, bio produkce apod. a v současné době vede také kampaň za odpovědnou produkci květin. V rámci projektu se zaměří na identifikaci specifik cílových skupin na základě dosavadních zkušeností, realizaci belgické části projektu 4. Ekumenická Akademie Praha
Cílová skupina projektu: Cílovými skupinami projektu jsou osoby a skupiny osob, instituce a skupiny institucí, které jsou n zapojeni do řetězce výroby, distribuce a prodeje na straně druhé do spotřeby řezaných květin. Projekt se zaměřuje na široké spektrum cílových skupin jejichž změna vnímání a pochopení problému je žádoucí z hlediska jejich připravenosti ke změně postojů a jednání.
Za cílové skupiny jsou považovány:
Stručný popis akce: Základním cílem projektu bude působit na změnu vnímání a pochopení existujících podmínek produkce řezaných květin v rozvojových zemích (především oblasti subsaharské Afriky) ze strany cílových skupin a jejich nahrazení prostřednictvím udržitelných strategií respektujících sociální a ekologická hlediska a tyto strategie aktivně podporovat změnou spotřebitelského chování a etických postojů. V tomto smyslu se jedná především o rozlišení mezi běžnou (tradiční ) a“férovou“ produkcí řezaných květin a současně běžnou a etickou spotřebou. Projekt se zaměří především na - informovanost o výhodách celostního přístupu zaměřeného na sociální a ekologická hlediska ve vztahu k trhu a obchodu - měřitelná zlepšení pracovních podmínek při produkci řezaných kytek - propojení postupů podporovaných společně spotřebiteli, obchodem a producenty. - stanovených výsledků tj. změny nákupního chování na základě podnětů k zavedení udržitelné nákupní praxe bude dosaženo prostřednictvím cílených informačních a aktivit a kampaní.
Navržené aktivity a jejich rozsah zohledňují podíl na trhu a rozšíření spotřeby řezaných květin v jednotlivých zemích. Za největší je v této souvislosti považován trh v Německu, menší objem přestavuje Rakousko a Belgie. Trh v ČR je v tomto srovnání malý ale rostoucí a dochází k postupnému vytlačování domácích producentů. V této struktuře se budou na aktivitách podílet jednotlivé partnerské organizace FIAN a Vamos v Německu, FIAN Austria v Rakousku, NBV a FIAN Belgium v Belgii a Ekumenická Akademie v ČR.
Hlavní aktivity projektu:
A. Představitelé státní a veřejné správy (představitelé církví a občanské společnosti) tyto aktivity jsou zaměřeny na zvýšení znalostí, informovanosti a povědomí o rozvojovém problému produkce květin s cílem ovlivnit jejich spotřebitelské chování a návyky a přijmout spoluodpovědnost za řešení problému. 1. Vytvoření informačních materiálů (FIAN, Vamos) - ke zvýšení informovanosti o podmínkách legislativy pro přijetí sociálních a ekologických standardů a vytvoření manuálů pro představitele občanských organizací. 2. Síťování a prosazování změn prostřednictvím klíčových politických představitelů a municipalit (FIAN, Vamos) - organizace kulatých stolů a setkání s představiteli občanské společnosti - prezentaces využitím pohlednic na výročním setkání představitelů německých obcí a měst v roce 2009 (4 400 komunit) 3. Multiplikační workshopy – školení školitelů (FIAN, Vamos, NBV, EA) - semináře pro občanské organizace, panelové diskuze pro CSR specialisty, diseminační aktivity
B. Spotřebitelé (FIAN, Vamos, NBV, EA) - aktivity cílené na spotřebitele řezaných květin se zaměřují na zlepšení informovanosti a povědomí o podmínkách produkce řezaných květin a rozvojovém problému v rozvojovém světě s cílem připravenosti na změnu spotřebitelských návyků. 1. Tiskové zprávy cílené na širokou veřejnost na národní, místní, lokální (české tituly tisku budou upřesněny) 2. Tištěné materiály pro spotřebitele - leták o etické spotřebě (překlad do češtiny), tiskové přílohy, pohlednice, hry, materiály na výstavy, videokazeta, putovní výstava, webové stránky 3. Akce při příležitostech svátků, oslav a dalších událostech - působení na spotřebitele při různých příležitostech a v různých kontextech, synergické působení spolu s dalšími aktivitami - informování spotřebitelů při příležitostech svátků, výročí, významných dnů spojených s nákupem květin (Valentýn, církevní svátky a další), prezentace na veletrzích, vystoupení reprezentantů Ugandy a Zambie 4. Multiplikační workshopy - spolupráce s universitami (příprava workshopů), NNO, workshopy pro učitele
C. Obchodníci (FIAN, Vamos, NBV, EA) - aktivity cílené na obchodníky (dovozce, velkoobchod, maloobchod, květinářství) s cílem poskytovat produktově orientované informace a při té příležitosti zvýšit informovanost a povědomí o problémech produkce řezaných květin v rozvojových zemích, v rámci marketingově orientovaných aktivit využít možnosti zavádění certifikovaných produktů 1. Tiskové zprávy a informace ve specializovaném zahradnickém tisku 2. Informační materiály – produktově orientované využití metody odborných dotazů a odpovědí, marketingově orientované letáky, webové prezentace 3. Odborně zaměřené akce na specializovaných veletrzích, prezentace 4. Školení, semináře pro obchodníky - různé formy seminářů a školení podle potřeb jednotlivých skupin a typů obchodníků s různým rozsahem (1 den pro květinářství, půl den pro dovozce a velkoobchod, 4 info večery a další.
Projekt Fair Flowers je ze 75% financován Evropskou komisí. Jeho česká část je z 15% financována Ministerstvem zahraničních věcí ČR (Odbor rozvojové spolupráce a humanitární pomoci). Celkový rozpočet projektu činí 892 117 EUR.
|
Kalend aktivitChcete se pihlsit na nkter z naich semin?
- pouijte prosm tento formul |
|
2004 Ekumenick akademie; pouit publikan systm Toolkit od Econnectu |
|||