Home Fairtrade on-line shop
O ns Stanovy a vron zprvy
Procure IT Fair Fair a BIO Prask kola alternativ Social watch Fair Flowers QualiFair Awareness for Fairness
Nae tmata Procure IT fair
Social Watch
Fairtrade
Globln odpovdnost
Dejte mru anci

Rozvojov spoluprce
Oddluen chudch zem
Rovnost en a mu
Cesty poznn
Cesty poznn
Klima

Texts in English
Texte in Deutsch

Odkazy



Reklama

fer znacky

Enviport

OSN

velk vzvy

Ro 6

Archiv eskho webu
Nrodn Knihovna Nrodn Knihovna
svtov pochod za mr

Reklama
Ekumenick akademie / FairFlowers

Fair Flowers

Název projektu:  Fair Flowers

Doba trvání projektu: 36 měsíců (1.1.2009 – 31.12.2011)

 

Základní idea projektu: zlepšit pracovní, sociální a zdravotní podmínky, ve kterých pracují obyvatelé rozvojových zemí, a tím přispět k naplňování rozvojových cílů tisíciletí č.1,3,5 a 7 (tzv. Millenium Development Goals – více viz http://www.un.org/millenniumgoals).

 

Konkrétní cíle projektu: Hlavním cílem projektu je přispět ke zlepšení pracovních, sociálních a zdravotních podmínek, pro pracující rozvojových zemí při produkci  řezaných květin v kontextu naplnění MDGs 1 + 7, zejména v zemích subsaharské Afriky, které exportují květiny na evropský trh a přispět k posílení koherence rozvojových strategií na příkladu implementace politiky důstojného zaměstnávání a ochrany životního prostředí v sektoru produkce květin v uvedených zemích.

Projekt se prvořadě zaměří na zvýšení povědomí cílových skupin (místní správa, představitelé občanské společnosti a církví, spotřebitelé a obchodníci s květinami) o rozvojových problémech spojených s produkcí řezaných květin v uvedených zemích a zvýšení ochoty prodávat a kupovat květiny certifikované jako ekologicky a sociálně únosné.

Pro více informací o produkci řezaných květin:

http://www.newtonfilm.nl/blooming_business

http://www.newtonfilm.nl/behind_the_flowers

 

Členové konsorcia (partnerské organizace) :

1. FIAN-Germany na základě 18 let zkušeností v rámci lobování, vytváření sítí, realizace kampaní a mobilizačních aktivit v oblasti lidských práv  bude působit jako vedoucí projektu.

Celková koordinace a administrování projektu. Produkce videa a tiskových materiálů, organizace přednáškových turné partnerů z jihu, opatření zaměřená na veřejné nákupy, aktivity spojené s veletrhy a organizace části německých seminářů.

 

2. VAMOS se dlouhodobě  zabývá pořádáním výstav, vzděláváním, výměnou informací v oblastirozvojové spolupráce a vzdělávání, příkladem  je „Květinová kampaň“zaměřená na sociální a ekologické podmínky při produkci květin v rozvojových  zemích. V této souvislosti se zaměří na přípravu konceptu, identifikaci cílových skupin, realizaci výstavních konceptů,vzdělávací aktivity, vedení kampaně.

3. Netwerk Bewust Verbruiken (NBV) je síť vlámských nevládních organizací a odborů zaměřená na sociálně a ekologicky odpovědnou spotřebu jako fair trade, bio produkce apod. a v současné době vede také kampaň za odpovědnou produkci květin. V rámci projektu se zaměří na identifikaci specifik cílových skupin na základě dosavadních zkušeností,  realizaci belgické části projektu

4. Ekumenická Akademie Praha

 

Cílová skupina projektu: Cílovými skupinami projektu jsou osoby a skupiny osob, instituce a skupiny institucí, které jsou n zapojeni do řetězce výroby, distribuce a prodeje na straně druhé do spotřeby řezaných květin.

Projekt se zaměřuje na široké spektrum cílových skupin jejichž změna vnímání a pochopení problému je žádoucí z hlediska jejich připravenosti ke změně postojů a jednání.

 

Za cílové skupiny jsou považovány:

  1. Představitelé státní a veřejné správy (představitelé církví) jako klíčoví rozhodovatelé o podpoře spotřeby květin pěstovaných za udržitelných podmínek a reprezentanti příkladných rozhodnutí a doporučení.
  2. Spotřebitelé jako skupina, která kupuje květiny a na základě informovanosti bude kupovat a prosazovat požadavek květin a obchodů, které jsou zárukou podmínek výroby respektující sociální, ekologické a udržitelné požadavky.
  3. Dovozci, velkoobchodníci a maloobchodníci jako skupina, která zajistí větší objemy nákupů z certifikovaných farem a motivaci producentů a vlastníků těchto farem k přizpůsobení farem podle požadovaných standardů jako požadavků trhu. Současně tato skupina představuje potenciální nositele image „férově“ produkovaných květin.

 

 

 

Stručný popis akce:

Základním cílem projektu bude působit na změnu vnímání a pochopení existujících podmínek produkce řezaných květin v rozvojových zemích (především oblasti subsaharské Afriky) ze strany cílových skupin a jejich nahrazení prostřednictvím udržitelných strategií respektujících sociální a ekologická hlediska a tyto strategie aktivně podporovat změnou spotřebitelského chování a etických postojů.

V tomto smyslu se jedná především o rozlišení mezi běžnou (tradiční ) a“férovou“ produkcí řezaných květin a současně běžnou a etickou spotřebou.

Projekt se zaměří především na

-          informovanost o výhodách celostního přístupu zaměřeného na sociální a ekologická hlediska ve vztahu k trhu a obchodu

-          měřitelná zlepšení pracovních podmínek při produkci řezaných kytek

-          propojení postupů podporovaných společně spotřebiteli, obchodem a producenty.

-    stanovených výsledků tj. změny nákupního chování  na základě podnětů k zavedení udržitelné nákupní praxe bude dosaženo prostřednictvím cílených informačních a aktivit a kampaní.

 

Navržené aktivity a jejich rozsah zohledňují podíl na trhu a rozšíření spotřeby řezaných květin v jednotlivých zemích.

Za největší je v této souvislosti považován trh v Německu, menší objem přestavuje Rakousko a Belgie. Trh v ČR je v tomto srovnání malý ale rostoucí a dochází k postupnému vytlačování domácích producentů. V této struktuře se budou na aktivitách podílet jednotlivé partnerské organizace FIAN a Vamos v Německu, FIAN Austria v Rakousku, NBV a FIAN Belgium v Belgii a Ekumenická Akademie v ČR.

 

 

Hlavní aktivity projektu:

 

A. Představitelé státní a veřejné správy (představitelé církví a občanské společnosti)

tyto aktivity jsou zaměřeny na zvýšení znalostí, informovanosti a povědomí o rozvojovém problému produkce květin s cílem ovlivnit jejich spotřebitelské chování a návyky a přijmout spoluodpovědnost za řešení problému.

1. Vytvoření informačních materiálů  (FIAN, Vamos)

- ke zvýšení informovanosti o podmínkách legislativy pro přijetí sociálních a ekologických standardů a vytvoření manuálů pro představitele občanských organizací.

2. Síťování a prosazování změn prostřednictvím klíčových politických představitelů a municipalit (FIAN, Vamos)

- organizace kulatých stolů a setkání s představiteli občanské společnosti

- prezentaces využitím pohlednic na výročním setkání představitelů německých obcí a měst v roce 2009 (4 400 komunit)

3. Multiplikační workshopy – školení školitelů (FIAN, Vamos, NBV, EA)

- semináře pro občanské organizace, panelové diskuze pro CSR specialisty, diseminační aktivity

 

B. Spotřebitelé (FIAN, Vamos, NBV, EA)

- aktivity cílené na spotřebitele řezaných květin se zaměřují na zlepšení informovanosti a povědomí o podmínkách produkce řezaných květin a rozvojovém problému v rozvojovém světě s cílem připravenosti na změnu spotřebitelských návyků.

1. Tiskové zprávy cílené na širokou veřejnost  na národní, místní, lokální

 (české tituly tisku budou upřesněny)

2. Tištěné materiály pro spotřebitele

- leták o etické spotřebě (překlad do češtiny), tiskové přílohy, pohlednice, hry, materiály na výstavy, videokazeta, putovní výstava, webové stránky

3. Akce při příležitostech svátků, oslav a dalších událostech

- působení na spotřebitele při různých příležitostech a v různých kontextech, synergické působení spolu s dalšími aktivitami

-  informování spotřebitelů při příležitostech svátků, výročí, významných dnů spojených s nákupem květin (Valentýn, církevní svátky a další), prezentace na veletrzích, vystoupení reprezentantů Ugandy a Zambie

4. Multiplikační workshopy

- spolupráce s universitami (příprava workshopů), NNO, workshopy pro učitele

 

C. Obchodníci (FIAN, Vamos, NBV, EA)

- aktivity cílené na obchodníky (dovozce, velkoobchod, maloobchod, květinářství) s cílem poskytovat produktově orientované informace a při té příležitosti zvýšit informovanost a povědomí o problémech produkce řezaných květin v rozvojových zemích, v rámci marketingově orientovaných aktivit využít možnosti zavádění certifikovaných produktů

1. Tiskové zprávy a informace ve specializovaném zahradnickém tisku

2. Informační materiály – produktově orientované

využití metody odborných dotazů a odpovědí, marketingově orientované letáky, webové prezentace

3. Odborně zaměřené akce na specializovaných veletrzích, prezentace

4. Školení, semináře pro obchodníky

- různé formy seminářů a školení  podle potřeb jednotlivých skupin a typů obchodníků s různým rozsahem (1 den pro květinářství, půl den pro dovozce a velkoobchod, 4 info večery a další.

 

Projekt Fair Flowers je ze 75% financován Evropskou komisí. Jeho česká část je z 15%  financována Ministerstvem zahraničních věcí ČR  (Odbor rozvojové spolupráce a humanitární pomoci). Celkový rozpočet projektu činí 892 117 EUR.

 

Kalend aktivit

Chcete se pihlsit na nkter z naich semin?
- pouijte prosm tento formul


2004 Ekumenick akademie; pouit publikan systm Toolkit od Econnectu